۶ ابزار سئو که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بشناسند (به همراه لینک دانلود)

آیا از انتخاب از بین همه‌ی ابزارهای بازاریابی جست‌وجو، خسته شده‌اید؟

ابزارهای سئو

 

یادگیری بهترین روش‌ها و به‌روز بودن در صنعت به‌سرعت روبه‌پیش‌رفت سئو به اندازه‌ی کافی سخت هست؛ با استفاده از ابزارهای اشتباه این کار را برای خودتان سخت‌تر از این نکنید.

فهرست زیر به هیچ وجه لیست جامعی نیست؛ اما برای قرار دادن شما در مسیر درست و هدایت شما در جهت بهبود رتبه‌ی وب‌سایتی که اداره می‌کنید، کافی است.

 

گوگل آنالیتیکس

  1. Google Analytics

طبق تجربه‌ی من، اکثر کسب‌وکارهای کوچک Google Analytics را در وب‌سایت های خود نصب کرده‌اند (حتماً شما هم Google Analytics را در سایت خود نصب کرده‌اید)؛ اما وقتی صحبت از استفاده‌ی واقعی از آن می‌شود، داستان فرق می‌کند. اگر به‌تازگی با Google Analytics شروع به کار کرده‌اید، ابتدا اهداف سایت (مشتری‌های بالقوه و فروش) را در پنل ادمین تنظیم کنید. سپس با گزارش کانال‌ها در قسمت گزارش Acquisitions آشنا شوید. این گزارش به شما یک نمای کلی از همه‌ی کانال‌های مختلف بازاریابی می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید ببینید که ترافیک شما از کجا می‌آید و کدام کانال‌های بازاریابی به لید و فروش تبدیل می‌شوند.

 

اسکریمینگ فراگ

  1. Screaming Frog

ابزار «اسکریمینگ فراگ» یک «عنکبوت جست‌وجوگر» است، به این معنی که وب‌سایت شما را جست‌وجو می‌کند تا لینک‌های خراب را پیدا کند، اطمینان حاصل کند که ریدایرکت‌ها درست عمل می‌کنند، متادیتا را تجزیه و تحلیل می‌کند، محتوای تکراری و دوپلیکیت را پیدا می‌کند و موارد دیگر. نسخه رایگان این سرویس مکانی عالی برای شروع است – و احتمالاً برای اکثر کسب‌وکارهای کوچک هم کافی ‌ست – اما اگر وب‌سایت شما از ۵۰۰ صفحه بزرگ‌تر باشد ، باید روی نسخه‌ی پولی آن سرمایه‌گذاری کنید. Screaming Frog را دانلود و استفاده کنید تا برنامه‌ی زمان‌بندی‌ای را برای بررسی و تحلیل دوره‌ای وب‌سایت شما و یافتن مشکلات احتمالی آن قبل از تأثیرگذاری بر سئو سایت، تدوین کند. توصیه می‌کنیم از آموزش اسکریمینگ فراگ و یادگیری آن به هیچ وجه غافل نشوید.

 

ahrefs

  1. Ahrefs

Ahrefs در زمینه‌ی سئو، کارهای پایه‌ای زیادی، از جمله انجام بررسی و تحلیل سایت، تحلیل و آنالیز رقبا، تحقیقات عبارات کلیدی، ردیابی رتبه و موارد دیگر را پوشش می دهد؛ اما شاید بیش‌تر به دلیل قابلیت تجزیه و تحلیل لینک‌ها شناخته شده باشد. این امر باعث می‌شود که Ahrefs برای هر کسب‌وکاری که یک کمپین لینک‌سازی برای وب‌سایت خود به راه می‌اندازد، ضروری باشد. علاوه بر خود ابزار، Ahrefs دارای یک انجمن خصوصی فعال در فیس‌بوک است که در آن می‌توانید از سایر بازاریابان پشتیبانی دریافت کنید؛ ضمن آن که در آن‌جا می‌توانید مستندات و مطالب آموزشی مفید و باارزشی پیدا کنید که به شما برای شروع کار کمک می‌کنند.

 

سمراش

  1. SEMrush

یکی دیگر از ابزارهای پولی قدرت‌مند سئو، SEMrush است؛ اما این یکی نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار بیش‌تری دارد چون قیمت برنامه کسب و کار SEMrush 449/95 دلار در ماه است. «سمراش» هم مانند Ahrefs ، در دسته‌ی ابزارهای چندگانه‌ی سئو قرار می‌گیرد، زیرا چندین عملکرد مختلف را به مخاطب خود عرضه می‌کند: از تحقیق در مورد عبارت‌های کلیدی گرفته تا تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها و ترافیک. در این ابزار می‌توانید ببینید که وب‌سایت شما (یا وب‌سایت‌های رقبای شما) با کدام عبارات کلیدی رتبه می‌گیرند، و تحقیقات عمیق‌تری در روندهای ترافیک و پوزیشن‌های صفحات نتایج جست‌وجو (SERP) انجام دهید.

 

international seo multilingual seo
مقاله‌ی تکنیک‌های سئو چندزبانه و سئو بین‌المللی را هم بخوانید.

 

اوبرساجست

  1. Ubersuggest

قطعاً تابه‌حال متوجه شده‌اید که هنگام تایپ کردن در نوار جست‌وجوی گوگل، سرچ‌های مشابهی به شما پیش‌نهاد می‌شود. آیا اگر بتوانید لیستی از عبارات کلیدی پیش‌نهادی را دریافت کنید، عالی نخواهد بود؟

خبر خوب در این مورد این که Ubersuggest دقیقاً همین کار را می‌کند. وقتی یک کلمه یا عبارت کلیدی را در Ubersuggest تایپ می‌کنید، این ابزار تمام عبارات کلیدی مرتبط را که گوگل به جست‌وجوگران پیش‌نهاد می‌دهد را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این، میزان جست‌وجوی ماهانه‌ی عبارات کلیدی، سطح رقابت بین این عبارات و موارد دیگر را در این نرم‌افزار سئو مشاهده خواهید کرد.

 

yoast seo

  1. Yoast SEO

Yoast SEO یک افزونه‌ی سئو برای وردپرس است، و از بین هزاران پلاگین سئو موجود، استفاده از این افزونه را برای بهبود سئو آن‌پیج سایت‌های‌شان به مشتریان خود توصیه می کنیم. Yoast SEO ویرایش عنوان صفحه و توضیحات متا را آسان می‌کند، به صورتی که همه‌ی آن‌ها منحصربه‌فرد بوده و برای عبارات کلیدی موردنظر برای رتبه‌بندی، بهینه باشند.

 

(منبع: https://www.adweek.com/)

9 دیدگاه

  1. سلام بسیار ممنون

    1. ممنون از شما بابت توجه و مطالعه‌ی این مقاله

  2. مقاله‌ی مفیدی بود. ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید